تاریخ : چهار شنبه 30 مهر 1393 بازدید : 1156 نویسنده : میلاد فرخی دانشور 

ام کتاب :  راهنمای ساده زبان پاسکال

نویسنده : شرکت پویشگران جوان

ناشر :  پارس بوک

زبان کتاب :  پارسی         

تعداد صفحه :  29

قالب کتاب : PDF

حجم فایل :  181  Kb

توضیحات :  زبان پاسکال یکی از زبانهای پایه برای شروع برنامه نویسی است . به همین  علت اگر میخواهید یادگیری برنامه نویسی را آغاز کنید باید با یادگیری پاسکال این کار را شروع کنید . این زبان توسط پروفسور نیکلاس ویژت در انستیتو فنی فدرال سوئیس در در اواخر سال ۱۹۶۰ و اوایل ۱۹۷۰ مطرح گردید و به افتخار بلز پاسکال دانشمند فرانسوی قرن هفدهم میلادی، پاسکال نامگذاری شده است.پاسکال یک زبان سطح بالا است.

 



:: موضوعات مرتبط: آموزش دروس دانشگاهی , مقالات و کتب , مبانی کامپیوتر و برنامه سازی , ,
:: برچسب‌ها: برنامه نویسی پاسکال ,
تاریخ : سه شنبه 5 شهريور 1393 بازدید : 288 نویسنده :  

نام کتاب : آموزش گام به گام طراحی پایگاه داده 

مترجم : حامد نجار پور



:: موضوعات مرتبط: آموزش دروس دانشگاهی , مقالات و کتب , ,
:: برچسب‌ها: کتب آموزشی تخصصی ,
تاریخ : چهار شنبه 22 مرداد 1393 بازدید : 4956 نویسنده : میلاد فرخی دانشور 

باسلام و عرض ادب خدمت تمامی دوستان

کتاب زبانهای برنامه سازی تالیف: ترنس دبلیو. پرات - مارون وای. زیلکوویتز

ترجمه: مهندس عین الله جعفر نژاد قمی

به همراه نمونه سوال انتهای هر فصل +پیوست نمونه سوال کنکور سراسری کارشناسی ارشد

رو در دسترس شما قرار دادم مایل بودید میتوانید بر روی نوشته زیر کلیک کرده و کتاب رو به صورت فایل pdf دریافت کنید.

Size:3.3 MB

DOWNLOAD



:: موضوعات مرتبط: آموزش دروس دانشگاهی , مقالات و کتب , ,
تاریخ : پنج شنبه 9 مرداد 1393 بازدید : 816 نویسنده : سجاد علوی 

رفع مشکل کار نکردن پورت USB

اگر وسیله‌ای را از طریق پورت‌های USB به سیستم متصل کرده‌اید اما هیچ جوابی از سیستم مشاهده نمی‌کنید، روش‌های زیر را امتحان کنید تا احتمالاً در صورت عدم وجود ایرادهای سخت افزاری، مشکل شما حل شود:
* روش اول :
برای اولین قدم شما باید از بسته نبودن پورت USB در منوی Bios (بایوس) سیستم اطمینان پیدا کنید. برای این کار سیستم را Restart نمایید و در حین بالا آمدن کلید Delete یا F2 را فشار دهید تا سیستمBoot شود.
اکنون به صفحه Advanced رفته و در قسمت USB گزینه Porallel و سپس Serial Configuration را انتخاب نمایید. در این قسمت، تمامی گزینه‌ها (پورت‌ها) باید روی Enabled تنظیم شده باشند. اگر این طور نبود، مشکل شما با قرار دادن گزینه Enabled برای آن‌ها، رفع می‌شود.
* روش دوم :
اگر با توجه به روش فوق، تمام پورت‌ها فعال بود و باز USB شما کار نکرد، ممکن است شناخته نشدن پورت‌های USB دلیل بعدی باشد. شناخته نشدن پورت‌ها ممکن است دلایل گوناگونی داشته باشد. اصلی‌ترین عامل، نصب نشدن درایور مربوط به مادربرد یا ناقص نصب شدن آن باشد. البته ممکن است در ابتدا شما درایور را به طور کامل نصب کرده باشید و بعداً قسمت‌هایی از آن حذف یا معیوب شده باشند. برای حل این مشکل، CD/DVD مربوط به درایور مادربرد خود را در سیستم قرار دهید و مجدداً آن را نصب کنید. بهتر است قبل از نصب درایور جدید، درایور قبلی را به طور کامل حذف (Uninstall) کنید.
* روش سوم : بررسی غیرفعال بودن پورت USB در رجیستری

در صورتی که سیستم شما هیچ گونه ارتباطی را از طریق USB با دستگاه‌ها برقرار نمی‌کند؛ این احتمال وجود دارد که مشکلی در رجیستری ویندوز به وجود آمده باشد.

برای بررسی فعال یا غیرفعال بودن پورت های USB در رجیستری، به روش زیر عمل نمایید:

گام اول:عبارت REGEDIT را در کادر Run ویندوز تایپ نموده و ok کنید تا وارد محیط ویرایش رجیستری شوید. برای دسترسی به کادر Run، کلید Win + R را بفشارید.

گام دوم:در کادر سمت چپ رجیستری، به آدرس زیر بروید:

HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\USBSTOR

گام سوم:اگر مسیر فوق را به درستی پیدا کرده باشید! اکنون در سمت راست پنجره شما، باید کلیدی با نام Startملاحظه شود. دو بار روی آن کلیک کنید تا کادر کوچکی به نمایش در آید.

گام چهارم: در پنجره کوچکی که ظاهر شده و در کادر Value data، باید عدد 3 قرار گرفته باشد. در صورتی که به غیر از این عدد هر عدد دیگری بود، آن را به 3 تغییر دهید و OK نمایید. در پایان باید سیستم را Restart کنید.

 

نکته: اگر می‌خواهید پورت های USB خود را غیر فعال کنید، عدد 4 را در کادر Value data قرار دهید.

 
 


:: موضوعات مرتبط: آموزش دروس دانشگاهی , مقالات و کتب , ,
:: برچسب‌ها: آموزش ,
تاریخ : پنج شنبه 9 مرداد 1393 بازدید : 3069 نویسنده :  

این زبان برای اولین بار در اوایل ۱۹۷۰ توسط گروهی به سرپرستی آلن کلمرار در مارسی فرانسه به وجود آمد و اولین سیستم Prolog در سال ۱۹۷۲ توسط کلمرار و فیلیپ راسل توسعه داده شد. با این حال، دیوید اچ دی وارن با ایجاد ماشین خلاصه وارن در اوایل کامپایلر Prolog با نفوذ را نوشت و «Edinburgh Prolog» را تعریف نمود که گویشی است که اساس برای نحو بسیاری از پیاده‌سازی مدرن است. Prolog یکی از زبان‌های برنامه نویسی منطق مرتبه اول بود، و امروزه رایج‌ترین این گونه زبانها باقی‌مانده‌است، همراه با تعداد زیادی از پیاده سازی های آن که به صورت رایگان و تجاری در دسترس هستند. در حالی که در ابتدا با هدف پردازش زبان طبیعی ساخته شد اما به تدریج بخاطر استفاده و پشتیبانی سیستم‌های خبره، بازی‌ها، سیستم پاسخ خودکار، ontologies و سیستم‌های کنترل پیچیده، تغییر کرد و محیط‌های Prolog مدرن و با حمایت از ایجاد واسط کاربر گرافیکی، به عنوان برنامه‌های اداری و شبکه.. معرفی گردید و الحاقات بعدی از Prolog که توسط تیم اصلی ایجاد گشت محدودیت توانایی در منطق برنامه نویسی را در پیاده سازی از بین بردند.
زمزمه‌های ایجاد یک زبان منطق گرا از دهه ۷۰ میلادی از شمال آمریکا شکل گرفت. بعداً در نسل پنجم رایانه‌ها نیز از پرولوگ برای نوشتن کرنل سیستم‌عامل نیز در ایجاد پروژه سیستم FGCS استفاده شد.

برنامه پرلوگ مجموعه‌ای از روابط است که توسط بندهای خاص تعریف شده‌اند . این بندها محدود به بندهای horn و تورینگ است که زیر مجموعه کاملی از منطق منظور اول است (first-order predicate logic) . بندها به دو دستهٔ قوانین و حقیقت‌ها تقسیم می‌شوند . یک مثال از قانون: Head :- Body. سر : -- بدن است. سر یک عضوی از بدن است . و بعد با پرس و جوهای انجام شده با توجه به قوانین موجود و حقایق اولیه نتایج ثانویه که حقایق جدیدی هستند شکل می‌گیرد. پرس و جوها می‌توانند براساس لیست‌های پیوندی نیز باشد و طبق قوانین از پیش تعیین شده نتایجی را در اختیار کاربر گذاشت . مثل اندازه لیست . عنصر آخر لیست و ... . بهمین خاطر مجموعه‌ای از کتابخانه‌های این زبان شکل گرفته است و در راستای آن هم دستورهایی برای چاپ داده‌ها و امثال آن شکل گرفته است .

 

رای بهره وری از کد Prolog معمولاً به صورت کد ماشین انتزاعی ترجمه می‌شود و اغلب تحت تاثیر مجموعه دستورات ثبت نامی براساس ماشین انتراعی وارن (Warren Abstract Machine (WAM)) است.برای پیاده سازی انتزاعی متناسب به نوع اصطلاحات و اطلاعات در زمان کامپایل است. برای ترجمه بهتر و نزدیک تر بودن به زبان ماشین واقعی برای عملکرد بهتر نیاز به تحقیقات مبتنی بر جامعه منطقی برنامه ریزی شده است که دو کار اساسی براساس قواعد منطقی انجام می‌دهد یک باینری کردن عبارات و بندها و دیگری فراهم کردن پشته مبتنی بر ماشین مجازی.در نسل پنجم سعی شده است ماشین‌ها و سیستم‌های مبتنی بر پرلوگ نیازهای سخت‌افزاری این نوع برنامه سازی منطقی را نیز فراهم سازند تا سرعت اجرای آن هزاران برابر شود. بعلاوه این پرلوگ این توانایی را نیز دارد که با پردازش موازی بندها سرعت را بهبود بخشد.

 



:: موضوعات مرتبط: آموزش دروس دانشگاهی , مقالات و کتب , ,
:: برچسب‌ها: معرفی زبان های برنامه نویسی ,
تاریخ : پنج شنبه 9 مرداد 1393 بازدید : 360 نویسنده :  
تاریخ : شنبه 14 تير 1393 بازدید : 257 نویسنده : محمد زارعی 

 

برنامه InstallShield یکی از قویترین نرم‌افزارهای ساخت برنامه‌های نصب برای ویندوز است. این برنامه بهمراه WISE تنها نرم‌افزارهای مورد تایید مایکروسافت برای ساخت برنامه‌های نصب تحت سیستم عامل‌های این شرکت میباشند. InstallShield تاکنون در نگارش‌های مختلفی عرضه شده است.
هر برنامه‌ای به هر زبانی که نوشته شده باشد به یک برنامه نصب احتیاج دارد تا روی کامپیوترهای دیگر اجرا شود. در این مقاله نحوه ساخت یک برنامه نصب توسط InstallShield را یاد خواهید گرفت.


حجم:1.93MB

دانلود



:: موضوعات مرتبط: آموزش دروس دانشگاهی , مقالات و کتب , ,
تاریخ : جمعه 13 تير 1393 بازدید : 857 نویسنده : سجاد علوی 

با عرض سلام _ در این پست نحوه پیاده سازی و طراحی محیط نرم افزار با استفاده از فتوشاپ را برای شما عزیزان 

قرار داده ام . امیدوارم این آموزش گامی بزرگ در جهت طراحی محیطی کاربر پسندتر با گرافیک بیشتر باشد .

نوع فایل : PDF

حجم فایل : 1.7 MB



:: موضوعات مرتبط: آموزش دروس دانشگاهی , مقالات و کتب , ,
:: برچسب‌ها: آموزش,طراحی,گرافیک نرم افزاری ,
تاریخ : شنبه 9 فروردين 1393 بازدید : 457 نویسنده : محمد زارعی 

مشخصات:

آموزش كامل برنامه نويسي پايگاه داده در سي شارپ به زبان اصلي در وبسایت قرار گرفته شده.

حجم فايل:15.8مگابايت

فرمت:Pdf

دانلود



:: موضوعات مرتبط: مقالات و کتب , آموزش دروس دانشگاهی , ,
:: برچسب‌ها: SQL ,
صفحه قبل 1 صفحه بعد